Cara Buat Pelawat 'Share' Artikel Dahulu Baru Dapat Baca Blog!

Saturday 23 June 2012


Khas untuk pengguna blogger.com, masih ramai yang tidak mengetahui cara untuk 'lock' apa sahaja artikel blog anda. Maksud lock disini adalah  pelawat yang mahu membaca entry blog anda haruslah menekan butang share terlebih dahulu dan kemudian barulah pelawat tersebut dapat membaca artikel blog anda. Jika tidak, pelawat tersebut hanya dapat melihat butang share dan tweet sahaja dan tidak akan dapat membaca artikel hangat anda.

Cara ini mungkin akan menambahkan bilangan share pada artikel blog anda, dan bila ramai yang klik 'share' pada blog anda, maka seharusnya ramailah pelawat yang akan bertandang ke blog anda setelah melihat rakan mereka telah berkongsi artikel anda di laman facebook.

Dingatkan disini, untuk fungsi twiter, ia berfungsi dengan lebih sempurna jika blog anda ialah domain.com atau dipanggil domain berbayar. Namun, yang berdomain .blogspot masih boleh memakai widget ini.
 
Tapi bagaimana mahu menambah widget ini ke blog anda, ikuti langkah di dalam txt ini. sila download dan lakukan apa yang ditulis disitu.


Gud luck Gurlz.

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...