AC Mizal Cabar Abby Berdebat Kerana Pertikai Tugas PDRM

Wednesday 11 July 2012

Masih ingat lagi, mereka berdua adalah rakan baik yang tersangatlah rapat di dalam drama Gerak khas suatu ketika dulu. Kini, kerana mempunyai pendapat yang berbeza, Mereka cabar mencabar untuk berdebat.

Melalui Twitter, Dato AC Mizal baru baru ini mencabar Abby Abadi untuk berdebat berkaitan pertikaian aktress itu terhadap isu ISA & khidmat Polis Diraja Malaysia (PDRM).

Abby Abadi sebelum ini dilihat menyertai sebuah perhimpunan menuntut pembebasan tahanan ISA dan memberikan ucapan menuduh kezaliman pihak polis di kem tahanan.

Antara kata-kata yang dilaungkan Abby seperti yang terkandung di dalam rakaman video (http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=LX5Hw7LZrYg) ketika perhimpunan tersebut adalah;

"Memang diorang ( pegawai2 warden yang bertugas ) salah. Memang dapat arahan daripada orang atas, tapi mereka yang melakukan apa yang disuruh tu .... dikira bershubahat.

"Saya tak pernah tahu ISA ni dalamnya macam Guantanamo .. Saya tak pernah tahu pun ..

"Bayangkanlah diri masing2, yang berada didalam tu .... kalau kena benda yang sama macam korang buat. Saya tak rasa pun yang diorang kerjakan orang dalam ni ... maksudnya mendera tu ...semua MENTERI YANG SURUH ! Mungkinlah suruh ... tapi dia lebihkan lagi."


AC Mizal menulis Saya mewakili anak anak POLIS MALAYSIA mencabar @abby_abadi112 berdebat secara terbuka atas kutukan beliau terhadap PDRM! yang kemudiannya dibalas Abby Abadi dengan mengatakan beliau tidak menyalahkan pihak polis.

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...